Tickets


Tickets poppodium NIEUWE NOR - veelgestelde vragen

• Waar kan ik kaarten kopen? >>>
• Welke online betaalwijzen zijn er? >>>
• Welke betaalwijzen zijn er aan de dagkassa? >>>
• Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu? >>>
• Moet ik mijn e-ticket printen? >>>
• Mijn aankoop is mislukt. Wat nu? >>>
• Kan ik ook kaarten reserveren? >>>
• Moet ik servicekosten betalen voor mijn kaartje? >>>
• Een concert is verplaatst, maar ik kan dan niet. Wat nu? >>>
• Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug? >>>
• Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen. Wat nu? >>>
• Ik ben student en heb gehoord dat jullie korting geven. Klopt dat? >>>
• Welke definitie hanteren jullie voor een student? >>>
• Accepteren jullie de Podium Cadeaukaart? >>>
• Welke algemene (bezoekers)voorwaarden hanteren jullie? >>>

---

Waar kan ik kaarten kopen?

Koop je kaartje alléén via onze kanalen: er zijn malafide partijen op de markt die tickets voor te hoge prijzen aanbieden. Zie de campagne Weet Waar Je Koopt

online
Vanaf september 2018 verkopen we onze tickets i.s.m. Eventix. Koop je e-tickets dus vooral online. Het is supersimpel: je hebt geen account nodig.

voorverkoopadressen
Momenteel verkopen we tijdelijk geen tickets via voorverkoop-adressen. We werken eraan dit weer te realiseren.

dagkassa
De dagkassa van poppodium NIEUWE NOR is alleen open tijdens concert- en dance-avonden vanaf het moment 'deur open'. De avondkassa-prijs is in de meeste gevallen hoger als de voorverkoopprijs en we kunnen niet verzekeren dat er aan de avondkassa nog tickets zijn. Bij de avondkassa is het helaas NIET mogelijk om voor alle concerten van concerten die volgen op de huidige datum een ticket tegen voorverkoopprijs te kopen. 

ticketpartners
Voor bepaalde concerten werken we samen met partners binnen Parkstad Popstad, zoals Theater Heerlen, de Oefenbunker of The Rock Online. Het kan bijvoorbeeld dat een externe partij of een samenwerkingspartner onze zaal heeft gehuurd en zelf zijn/haar kaartverkoop organiseert. Bekijk dan altijd de website van de organisatie voor hun officiële kanalen om er zeker van te zijn dat je niet te veel betaalt.


Welke online betaalwijzen zijn er?
via onze website:
iDeal 
Creditcard 
Paypal
Bancontact 
Sofort
Podiumcadeaukaart (alléén online!)

Welke betaalwijzen zijn er aan de dagkassa?
Contant
Pin

Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu?
Soms kan het zo zijn dat mailtjes van Eventix vanwege een spamfilter nooit je mailbox bereiken. Via deze handige link kun je je tickets alsnog vinden. Lukt het je nog niet om je tickets te vinden? Neem dan contact op met Eventix via tickets[at]eventix.io. 

Moet ik mijn e-ticket printen?
Nee, dat hoeft niet! Zorg er wel voor dat je telefoon voldoende is opgeladen!

Kan ik ook kaarten reserveren?
Nee, helaas. We nemen, zowel telefonisch als per e-mail, geen reserveringen aan. 

Moet ik servicekosten betalen voor mijn kaartje?
Als je je ticket via een van de verkoopkanalen van de NIEUWE NOR koopt, zitten de servicekosten in de prijs die we communiceren, mits je gebruik maakt van de gangbare betaalmethode iDeal. Maak je gebruik van creditcard of een andere betaalmethode, brengt dit extra kosten met zich mee.

Een concert is uitgesteld of verplaatst, maar ik kan dan niet. Wat nu?
We nemen contact met je op per e-mail als een concert wordt uitgesteld / verplaatst. Je hebt sowieso recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag als je op de nieuwe datum niet kunt. Stuur dan een e-mail naar tickets[at]nieuwenor.nl waarin je het transactienummer vermeld; we storten direct het aankoopbedrag terug.  

Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug?
We nemen contact met je op per e-mail als een concert definitief is afgelast en er geen vervangende datum komt. Je hebt recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dit gaat altijd via het kanaal waar je je ticket hebt gekocht. Heb je online je bestelling gedaan via www.nieuwenor.nl, hoef je niks te doen en wordt het aankoopbedrag automatisch teruggestort. Heb je het ticket bij een voorverkoopadres of externe ticketpartner gekocht, krijg je ook op die plek je ticket terug. 

Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen. Wat nu?
In veel gevallen kunnen we kaarten niet terugnemen.  Een ticket is een vrijetijdsproduct. Ten aanzien van deze producten is bepaald dat ze niet geretourneerd kunnen worden. De koop en verkoop van tickets valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 6:230p sub e BW die betrekking heeft op vrijetijdsproducten. Je kunt dit nalezen op de website van de Consumenten Autoriteit. Alleen bij afgelaste concerten of voorstellingen krijg je de volledige kosten (incl. de servicekosten!) van je ticket retour."

We adviseren je het ticket aanbieden aan anderen geïnteresseerde(n). Doe dat via Ticketswap en post de link in het Facebook-evenement waar je andere geïnteresseerden in het evenement vindt. Ons ticketsysteem Eventix werkt samen met Ticketswap en zorgt ervoor dat er een nieuw ticket wordt uitgegeven en jouw ticket wordt ongeldig gemaakt. Door(ver)kopen is op eigen risico. Let op: je mag een ticket alleen doorverkopen tegen de prijs op het ticket (+maximaal 20%). 


Bij verhindering door overmacht (ziekte, ongeval, familieomstandigheden, e.d.) verzoeken wij je contact met ons op te nemen en zoeken we een passende oplossing. Doe dit - indien mogelijk - minimaal 24 uur voor het concert. 

Ik ben student en heb gehoord dat jullie korting geven. Klopt dat?
Ben je student of heb je een CJP-pas, MBO-card, ov-studentenkaart of Cultuurkaart? Dan krijg je korting! Je kunt via internet al een ticket met studentenkorting kopen, maar let op: je moet een geldige schoolpas/CJP-pas/ov-jaarkaart of Cultuurkaart kunnen laten zien met je ticket op de avond van het concert! Verder geldt de regel: één ticket per student(enpas), ook bij online bestellingen.

Welke definitie hanteren jullie voor een student?
Wij maken geen verschil tussen scholier of student. Officieel is een student iemand die een studie volgt aan het hoger onderwijs (universiteit, HBO). Tegenwoordig wordt iemand die een MBO opleiding volgt ook een student genoemd in plaats van de term scholier. Ook Middelbare Scholieren die een Cultuurkaart of Schoolpas kunnen tonen, krijgen in poppodium NIEUWE NOR 'studentenkorting'.

Accepteren jullie de Podium Cadeaukaart?
Ja, poppodium NIEUWE NOR accepteert de Podium Cadeaukaart; maar alleen via online verkoop en niet aan de avondkassa.

Welke algemene (bezoekers)voorwaarden hanteren jullie?
Poppodium NIEUWE NOR hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze kun je hier inzien (or here for English version).